Kniha Osm: Detektívku nečakajte, ale skvelé čítanie áno

Román Osm od spisovateľky Radky Třeštíkovej som dočítala prvého januára 2018. Pokiaľ platí ,,ako na Nový rok, tak po celý rok“, teším sa na ďalšie skvelé knihy, ktoré nebudem chcieť pustiť z ruky.

Michaelu, dievča z detského domova, niekto postrelil. Zostáva v bezvedomí a polícia pátra po tom, kto čin spáchal a prečo. Bol to jej snúbenec, najlepšia kamarátka alebo niekto z rodiny, v ktorej opatrovala deti? Ona sama si po prebudení nepamätá nielen osudný deň, ale aj celý uplynulý rok, počas ktorého sa dramaticky zmenil Michaelin život a život všetkých z jej okolia.

Podtitulom knihy je ,,Tak trochu jiná detektivka“ a hoci román má detektívnu zápletku, detektívkou rozhodne nie je. Označila by som ju za knihu o vzťahoch s náznakom krimi, čo však rozhodne nie je negatívum. Práve naopak, román je vďaka tomu napínaný až do konca. Zo začiatku je dej trochu neprehľadný, pretože sa naraz predstaví niekoľko postáv, ktoré sa striedajú pri Michaelinom lôžku. Ak vydržíte, začne sa pre vami črtať zaujímavý dej, ktorý postupne prepletá vzťahy medzi postavami.

Radka Třeštíková má jedinečný štýl písania, vďaka ktorému dokáže vierohodne vykresliť zmýšľanie a emócie hlavných aj vedľajších hrdinov. Vie nevtieravo upozorniť na rôzne spoločenské témy a vzápätí byť vtipná. Jej postavy nie sú dobré a zlé, každá si so sebou nesie balíček pozitívnych a negatívnych vlastností.

Čím viac sa príbeh posúva dopredu, tým sa vzťahy viac prepletajú a vy ako čitateľ tušíte, že toto nemôže skončiť dobre. Napriek tomu každej postave držíte palce, lebo Třeštíková píše tak, že si obľúbite aj nesympatické postavy. Mojou najobľúbenejšou postavou zostáva vyšetrovateľka Šeredová. Keby sa Bridget Jonesová rozhodla pre kariéru v policajnom zbore, určite by mala rovnaké starosti a radosti. Škoda, že mala v knihe tak málo priestoru.

Kniha Osm je pútavým románom o vzťahoch bez klišé so zaujímavou zápletkou a skvele vykreslenými postavami. Ak by autorka napísala aj pokračovanie, určite si ho nenechám ujsť.

Autorka: Radka Třeštíková

Vydavateľstvo: Motto