V detektívke Noční lov na vás čaká neobvyklý vrah a skvelý čitateľský zážitok

Noční lov_Robert Bryndza_recenzia

Po skvelej detektívke Dívka v ledu napísal Robert Bryndza ďalšiu knihu s názvom Noční lov. Opäť sa stretávame s detektív šéfinšpektorkou Erikou Fosterovou, ktorá je privolaná k brutálnej vražde praktického lekára. Bol nájdený na posteli so zviazanými zápästiami a s priehľadným vreckom na hlave. Onedlho vrah rovnakým spôsobom zabije ďalšiu obeť a vo svojom besnení nemieni prestať.

Monstrem se člověk určitě nerodí.

Spisovateľ Robert Bryndza nám opäť naservíroval pútavé čítanie, ktoré je dokonca ešte napínavejšie a prepracovanejšie ako Dívka v ledu. Tentokrát je vrah veľmi neobvyklý a v určitých momentoch s ním aj súcitíte. Autor dovolí nakuknúť do jeho života, vďaka čomu si ho dokážete predstaviť ako komplexnú bytosť. Nad jeho motívmi a životom sa hlbšie zamýšľa aj sympatická vyšetrovateľka Erika Fosterová.

,,V tisku vždy píšou o monstrech a my tohle označení také používáme,“ řekla Erika. ,,Ale monstrem se člověk určitě nerodí, miminko není monstrum. Copak každý člověk na svět nepřijde jako dobrý? Copak teprve jeho život a podmínky, ve kterých žije, z něho neudělají špatného člověka?“

Erika je opäť veľmi ľudská, nezastaviteľná a skutočne oddaná svojmu povolaniu. Čitateľ sa taktiež dozvie pár nových informácií z jej súkromného života a tiež zo života jej sympatických kolegov Petersona a Mossovej, ktorí jej pomáhali už v prvej časti. V románoch Roberta Bryndzu sa nachádza množstvo rôznorodých charakterov zo všetkých vrstiev spoločnosti a kultúr, s rôznou farbou pleti alebo sexuálnou orientáciou. Okrem napätia kniha ponúka aj pobavenie vo forme vtipných hlášok.

Brilantnosť autora spočíva aj v tom, že už v polovici knihy viete, kto je vrah a napriek tomu sa od príbehu nedokážete odtrhnúť na ďalších dvesto stranách. Voči knihe nemám žiadne výhrady. Je to napínavá a desivá detektívka s komplexnými postavami, ktoré nie sú len biele a čierne. Ak sa radi pozeráte na ľudskú psychiku z viacerých pohľadov, môžem ju len odporučiť. Knihu Noční lov si môžete prečítať, aj keď ste nečítali prvú časť Dívka v ledu.

Autor: Robert Bryndza

Originálny názov: The Night Stalker

Vydavateľstvo: Grada