Popol a hriech opisuje dojímavé priateľstvo dvoch generácií

Román Popol a hriech od spisovateľky Andrei Rimovej ponúka príbeh dvoch generácií – mladej Zory a starého Ernyho. Spoznajú sa v domove dôchodcov, kde Zorina mama pracuje ako riaditeľka. Postupne medzi nimi vzniká pevné puto, ktoré pripomína vzťah dedka a vnučky. Hoci sa Zora Ernymu zveruje so všetkými radosťami i problémami, o svojom dobrom priateľovi nevie takmer nič. Do Ernyho života jedného dňa vstúpi choroba a lekári mu dávajú len niekoľko mesiacov života. Vtedy sa Zora rozhodne spríjemniť mu zostávajúci čas a zistiť pravdu o jeho minulosti. Tá však nemusí byť taká nevinná, ako si predstavovala.

Príbeh je vyrozprávaný z pohľadu Zory a do popredia vstupujú najmä opisy emocionálneho prežívania. Ponúka pohľad do hlbín ľudskej duše a citlivo zobrazuje medziľudské vzťahy, ktoré sú dômyselne prepletené. Autorka nepriamo núti čitateľa zamyslieť sa nad vlastným životom a osobnými vzťahmi. Ponúka múdre myšlienky o živote, vyzdvihuje úctu k starším a zobrazuje rôznorodú lásku k rodičom, deťom, partnerom a priateľom.

Dej je pútavý a postupne odkrýva všetky tajomstvá Ernyho života, po ktorých Zora pátra na vlastnú päsť. Okrem toho rieši aj svoj osobný život a životy vedľajších postáv, ktoré dostávajú dostatok priestoru a obohacujú hlavnú dejovú líniu. Od začiatku knihy sa Zorina postava najmä vďaka Ernyho vplyvu formuje od dievčatka až po rozumnú mladú ženu. Práve na jej vývoji autorka demonštruje, aké dôležité a podnetné môžu byť vzťahy medzi mladou a starou generáciou. Ernyho príbeh zas zobrazuje zmierenie s trpkou minulosťou, prežitými tragédiami a hriechmi. Kniha Popol a hriech rozpráva krásno-smutný príbeh, dojímavý svojou hĺbkou a pevným priateľstvom, ktoré nehľadí na vekový rozdiel.

Autor: Andrea Rimová

Vydavateľstvo: Motýľ

Rok vydania: 2016