Psychologie sériových vrahů: Desivo skvelé čítanie

Publikácia Psychologie sériových vrahů opisuje 200 skutočných prípadov brutálnych vrážd a nielen to. Ide o desivé, ale skutočne zaujímavé čítanie s množstvom informácií, tabuliek, grafov a kresieb.

Kniha sa delí na dve časti. Prvá s názvom Psychologie sériových vrahů zaberá približne štvrtinu rozsahu a venuje sa základným pojmom a teoretickým aspektom ako typológia a profilovanie vrahov, mýty o sériových vrahoch, motívy konania, vplyv detstva na konanie sériového vraha, fázy vraždy, štatistické údaje a pod. Napriek tomu, že ide o odborné informácie, bez problémov im porozumie aj laik.

Druhá časť s názvom Encyklopedie sériových vrahů obsahuje stručné príbehy tých najbrutálnejších sériových vrahov súčasnosti od doby ich detstva, cez páchanie vrážd až po vyšetrovanie ich násilných činov. Páchatelia sú zoradení abecedne podľa priezviska. K profilu každého vraha patrí tabuľka s najdôležitejšími údajmi a fotka, niekedy sa objavia aj listy či kresby z väzenia. Publikácia upozorňuje aj na chybné úsudky psychológov, psychiatrov, sudcov a ďalšie systémové zlyhania. Koniec knihy obsahuje rozsiahly prehľad použitej literatúry a slovník odborných výrazov.

Autor odviedol naozaj skvelú prácu, pretože aj keď ide o knihu učebnicového typu, číta sa ľahko a je prehľadne, zrozumiteľne a zaujímavo spracovaná. Je to desivé čítanie, sem-tam vám nabehnú skutočné zimomriavky, budete znechutení aj zhrození. Kniha nie je vhodná pre citlivé povahy a môže sa stať, že vás po jej prečítaní potrápi pár zlých snov. Čo mi v knihe chýba je, že síce upozorňuje na nebezpečenstvo, ktoré môže číhať kdekoľvek, neuvádza informácie, aké možnosti a šancu má obeť sériovému vrahovi uniknúť.

Psychologie sériových vrahů je hrozná a zároveň fascinujúca kniha. Je zaujímavým čítaním pre každého, koho zaujímajú temné stránky ľudskej psychiky.

,,My, sérioví vrazi, jsme vaši synové, jsme vaši manželé a jsme všude. A proto tam venku bude zítra více vašich mrtvých dětí… vražda totiž není o chtíči ani o násilí, nýbrž o vlastnictví… já se necítím vinen a je mi líto všech, kteří vinu pociťují…“

Theodore Robert Bundy, vrah viac ako dvadsiatich dvoch mladých dievčat.

Autor: Andrej Drbohlav

Vydavateľstvo: Grada