Recenzia Do vody: Voda, ktorá vás láka a zároveň odstrašuje

Kniha Do vody  je pútavým a tajomným trilerom. Vybrala som si ju najmä kvôli autorke Paule Hawkins a jej predchádzajúcemu sfilmovanému trileru Dievča vo vlaku.

Beckfordská rieka sa zdá byť idylickým miestom stvoreným pre výlety s deťmi, či piknik. Lenže zdanie klame. Toto miesto je smrtiace, voda je temná a sklovitá, pod hladinou ukrýva rozoklané skaly, čo sa zarežú do masa, vodné rastliny, čo človeka omotajú a stiahnu ku dnu. Navrchu sa týči bridlicový útes. Toto miesto behom storočia pripravilo o život bezpočet žien. Tieto vety pôsobia na mňa záhadne, mysteriózne až nadprirodzene, ako keby voda oplývala nejakou mágiou a to ma priťahuje a vyvoláva vo mne zvedavosť. Mágiu však vynechajme. Za všetko, čo sa tu deje, môžu ľudia. Príbehu to ale vôbec neškodí a zostáva tajomným.

Kniha je písaná z pohľadu viacerých osôb, čiže jednu kapitolu čítate ako Jules, inú z pohľadu Leny, Erin, Marka či Josha a ďalších. Mne osobne nevyhovuje písanie z pohľadu viacerých postáv a práve keď ich je tak veľa ako v tejto knihe. Striedala sa postava za postavou a niekedy som si musela pomáhať a hľadať, kto je kto, nech sa trochu zorientujem. To je jediné, čo mi na knihe vadilo. Treba čítať ďalej a všetko začne do seba zapadať.

Úvod patrí Jules, ktorá sa dozvedá o smrti svojej sestry Nel Abbottovej a preto prichádza do mestečka Beckford, kde kedysi vyrastala. Snaží sa zistiť, čo ju mohlo doviesť až k samovražde. Zisťuje, že Nel nie je jediná, ktorá sa rozhodla ukončiť svoj život v tôni rieky. Rieka, kľukatiaca sa Beckfordom, pochovala už množstvo žien a práve tomu sa Nel, miestna spisovateľka a fotografka, chcela venovať vo svojom projekte. Nelina dcéra Lena nie je voči Jules priateľská, veď prečo by aj mala. Celé roky sa neukázala, nereagovala na telefonáty a nemala o ňu ani o matku záujem. Navyše Lena bojuje so svojim vlastným svedomím kvôli smrti kamarátky Katie, ktorá takisto ukončila svoj život v rieke.

Už od prvých strán v pozadí príbehu tušíte nejaké tajomstvo z minulosti, ktoré sapomaly dostáva na povrch. Tajomná rieka, ktoré sa tiahne mestečkom Beckford, ako keby k sebe priťahovala ženy, aby v nej ukončili svoje trápenie a život. Čítaním sa dostane do siete postáv, ktorých životy sú vzájomne prepletené a hlavne tajomné. Máte pocit, že každý niečo skrýva a nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá. Pri spoznávaní jednotlivých postáv už začínate tušiť, ako to dopadne, ale tak ako všetko v tejto knihe, nič nie je tak úplne jednoznačné. To vás núti stále čítať ďalej, pretože sa chcete ponoriť do mystična rieky a odhaliť všetky jej záhady.

Autor: Paula Hawkins

Originálny názov: Into the Water

Vydavateľstvo: Slovart