Sestra je spojením ľúbostného románu a detektívky

Román Sestra s podtitulom Krvavé šenky sú tentoraz naozaj krvavé je dielom dvoch autoriek – Evy Hraškovej a Kristíny Ježovičovej. Dej sa točí okolo Krvavých Šenkov, kde sa pred piatimi rokmi našla mŕtvola mladej ženy. Jej dvojča Rebeka sa s vraždou sestry stále nevie vyrovnať, a preto začína po vrahovi pátrať na vlastnú päsť. Pomáhať jej začne aj mladý vyšetrovateľ Andrej Postrk a bývalý obyvateľ Krvavých Šenkov Jozef, ktorý pozná všetky desivé historky.

Za najväčšie pozitívum románu považujem to, že autorky držia čitateľa v napätí až do konca. Aj keď tušíte, kto je vrah, dokážu vás natoľko zmiasť, že viackrát zapochybujete o svojich domnienkach. Dej je natoľko pútavý, že sa od knihy neviete odtrhnúť a román prečítate na jeden dych. Ponúka všetko od lásky a erotiky až po napätie a prekvapenie. Dialógy sú svieže a realistické, dej nekazia zbytočné opisy. Žiadna z postáv mi nebola sympatická, ale neberiem to ako negatívum, pretože vykreslené boli uveriteľne. Charakter každej postavy bol jedinečný a všetky sa od seba značne odlišovali. Čo mi na knihe vadilo, bola návšteva veštice, ktorá Rebeke poradila, akým smerom sa pri hľadaní vraha uberať. Na takéto veci jednoducho neverím a podľa môjho názoru, ak bola kniha písaná ako detektívka, má sa zakladať na faktoch a veštenie ako smerodajný krok v nej nemá čo hľadať.

Z pera dvoch autoriek

Román Sestra vznikol prácou dvoch autoriek a keď čítate dostatočne pozorne, dokážete rozoznať odlišné štýly. Nepôsobí to však rušivo a príbeh vás natoľko vtiahne do deja, že to nebudete vôbec registrovať. Moja známa, ktorá knihu taktiež čítala, naopak tvrdí, že keby nevedela, že knihu písali dve autorky, len z textu by to zistiť nedokázala.

Napínavý príbeh, ktorý nie je hororom

Potešilo ma, že si autorky za ústredné miesto vybrali Krvavé Šenky, ktoré naozaj existujú. Osviežením boli aj ,,minipríbehy“ o vraždách a strašidelných príhodách, ktorými sú Krvavé Šenky opradené. Napriek tomu nečakajte zimomriavky a tuhnutie krvi v žilách. Kniha je napínavá, ale od strašidelného hororu má ďaleko. Čerešničkou na torte je krásna obálka, ktorá priam nabáda k tomu, aby ste knihu vzali do ruky.

Komu by som knihu odporučila?

Román Sestra osloví aj tých, ktorí bežne kriminálky nečítajú a obľubujú ľúbostnú literatúru alebo príbehy zo života.  Knižka bude zaručene napínavým spestrením, ktoré ponúka príjemné spojenie lásky a erotiky s napätím, ktoré vydrží až do konca.

Autor: Eva Hrašková a Kristína Ježovičová

Vydavateľstvo: Motýľ

Rok vydania: 2016