Robert Bryndza nesklamal, Temné hlubiny držia latku vysoko

Od Roberta Bryndzu som čítala trilery Dívka v ledu a Noční lov. Obe sa mi veľmi páčili, a preto som sa do čítania tretieho pokračovania pustila s veľkým nadšením. Našťastie, autor nesklamal a Temné hlubiny sú skvelým čitateľským zážitkom.

Opäť sa stretávame so sympatickou Erikou Fosterovou, ktorá sa tentokrát zameriava na boj s organizovaným zločinom. Dostáva tip na kľúčový dôkaz proti drogovému dílerovi, ale ako sa nakoniec ukáže, na dne Hayeského lomu sa ukrýva aj niečo viac, ako len balík drog. Nález kostry malého dieťaťa otrasie celým tímom. Čoskoro sa ukáže, že ide o sedemročnú Jessicu Collinsovú, ktorá bez stopy zmizla pred dvadsiatimi šiestimi rokmi. Erika je odhodlaná odhaliť vraha za každú cenu.

Dej sa číta ľahko, hoci je poriadne zamotaný. Stále platí, že Róbert Bryndza vie vykresliť zaujímavé a vierohodné charaktery. Spočiatku ma rozladilo, že v deji nevystupujú Erikini kolegovia Mossová a Peterson, ale našťastie sa čoskoro objavili na scéne. Erika je stále taká, akú ju čitatelia majú radi – húževnatá, odvážna, oddaná svojej práci a odhodlaná vyriešiť každú vraždu. V tomto prípade je to však náročnejšie. Zmiznutie Jessicy Collinsovej spôsobilo pred rokmi mediálny ošiaľ a zničilo kariéru vyšetrovateľke Amande Bakerovej. Tá žije v ústraní a utápa sa v alkohole, ale po nájdení tela sa potajomky púšťa do vyšetrovania na vlastnú päsť.

Autor odhalí ďalšie črepiny z Erikinej minulosti. Ešte stále smúti za nebohým manželom, ale začína sa otvárať svetu a aj jej ľúbostný život pomaly ožíva. Postupne sa odkrývajú aj vzťahy rodiny Collinsových a sexuálnych deviantov, ktorí žili nebezpečne blízko. Dej je napínavý do poslednej chvíle a čitateľ netuší, kto a prečo malú Jesiccu zabil. Autor ponúka nielen napínavý príbeh, ale hlboko sa ponára aj do ľudských vzťahov, slabostí a túžob.Možno aj preto sú knihy Roberta Bryndzu také obľúbené. Neponúka len vyriešenie hádanky, ale aj sondu do ľudských duší.

Temné hlubiny nezaostávajú za svojimi predchodcami ani v grafickom prevedení. Obálka sa opäť podarila a vďaka širšiemu riadkovaniu sa text lepšie číta.

Triler Temné hlubiny určite odporúčam každému fanúšikovi Roberta Bryndzu. Autor opäť predviedol svoje kvality. Príbeh som si užila, aj keď mojou najobľúbenejšou časťou ostáva Noční lov.

Autor: Robert Bryndza