To All the Boys I’ve Loved Before – romantika, z ktorej nedostanete cukrovku

Sériu To All the Boys I’ve Loved Before som sa rozhodla kúpiť po tom, čo som na Netflixe videla sfilmovaný prvý diel s rovnakým názvom. Keďže som si v tom čase chcela precvičiť angličtinu a hľadala som niečo nenáročné, rozhodla som sa práve pre tieto knižky.

Sériu má na svedomí kórejsko-americká autorka Jenny Han a skladá sa z troch častí, ktoré vyšli aj v slovenčine: To All the Boys I’ve Loved Before (Všetkým chalanom, ktorých som milovala), P.S. I Still Love You (P.S. Stále ťa milujem) a Always and Forever, Lara Jean (Navždy tvoja Lara Jean).

Hlavnou postavou je Lara Jean Covey, ktorá rada fantazíruje o láske a píše ľúbostné listy. Starostlivo ich ukrýva v krabici na klobúky, ale jedného dňa zmiznú, pretože ich niekto rozposlal. Hlavná zápletka prvej knihy spočíva v tom, ako sa Lara Jean vysporiada nielen s adresátmi listov, ale aj s veľkými zmenami v jej živote. V škole nastupuje do juniorského ročníka a musí sa vyrovnať s odchodom staršej sestry Margot, ktorá odišla študovať do Európy. V mnohých veciach bola Margot hlavou domácnosti a taktiež sa starala o najmladšiu sestru Kitty, pretože mama im pred mnohými rokmi zomrela. Tieto zodpovednosti musí po Margot prevziať práve Lara Jean.

Hlavným kladom knihy sú sympatické postavy, ktoré si rýchlo obľúbite. Puto medzi setrami, ktoré stratili matku, je opísané veľmi pekne, rovnako ako ich vzťah s otcom. Skvelé je, že sa zápletka netočí len okolo romantických scén. Je pravda, že v celej sérii nájdete aj klišé, ale nie je ho tam až tak veľa ako v ostatných knihách tohto žánru. Hlavná postava je síce miestami naivná, ale celkovo sa správa rozumne. Štýl písania je ľahký a jednoduchý. Dokonca ani čítanie v angličtine nie je náročné a zvládnete ho, aj keď ste na úrovni niekde medzi B1 a B2.

„Never say no when you really want to say yes.“

V druhej časti si na svoje prídu všetci milovníci romantických trojuholníkov. Veď aká by to bola young adult kniha, keby si hlavná hrdinka nemusela vyberať medzi dvoma perfektnými ctiteľmi? Čo sa týka mňa, vyhráva John Ambrose McClaren. Nasleduje tretia časť, ktorú považujem za najlepšiu z celej série. Lara Jean odchádza na univerzitu a musí sa rozhodnúť, akým smerom sa bude uberať jej vzťah.

To All the Boys I’ve Loved Before je oddychová séria s jednoduchým, ale príjemným príbehom. Nie je to typická presladená romantika, pri ktorej hrozí, že z nej dostanete cukrovku. Zaujme hlavne mladšie ročníky, ale siahnuť po nej môžu čitateľky všetkých vekových kategórií. Keby som ju čítala pred desiatimi rokmi, dala by som jej 100 %. Odporúčam pozriem aj filmovú verziu, kde si hlavné postavy zahrali Lana Condor a Noah Centineo.

Autor: Jenny Han

Originálny názov: To All the Boys I’ve Loved Before, P.S. I Still Love You, Always and Forever, Lara Jean

Vydavateľstvo: Scholastic