A.G. Riddle namiešal divoký sci-fi kokteil, ktorý nie každému zachutí

Spisovateľ A. G. Riddle zožal s trilógiou Záhada pôvodu svetový úspech. Séria pozostáva z troch častí – Tajomný gén Atlantídy, Desivý mor Atlantídy a Zázračný svet Atlantídy. Počula som na ňu veľa chvály, a preto som sa do nej pustila s veľkým očakávaním. Ako to napokon dopadlo?

Prvá kniha sa prezentuje ako provokatívny technotriler, ďalšie dve už čitateľa pozývajú na sci-fi dobrodružstvo. Osobne by som za naozajstné sci-fi označila až tretiu časť Zázračný svet Atlantídy, ktorý bol podľa mňa najlepší.

Anotácia sľubuje akčný príbeh o globálnych genetických experimentoch, pradávnych sprisahaniach a mystériách ľudskej evolúcie. V skutočnosti toho ponúka omnoho viac. Autor nahádzal na kopu veľmi veľa motívov a výsledok je miestami ťažko stráviteľný. Nacisti, Atlantída, staré civilizácie, Neandertálci, evolučné teórie, oštep, ktorým prebodli Ježiša, indonézske deti s autizmom, španielska chrípka, genetické experimenty, mimozemšťania, korporácia, ktorá manipuluje ľudstvom, biblická potopa, tibetskí mnísi, cestovanie časom – to všetko a ešte omnoho viac autor vpratal do uceleného príbehu. Plán to bol ambiciózny a je pravda, že niektoré časti sú naozaj skvelé. Nájde sa však aj veľa pasáží, ktoré sú zbytočne prekombinované.

Knihy sú rozdelené do viacerých línií, ktoré sa striedajú, vďaka čomu je príbeh svižnejší. Pripomínajú mi romány Dana Browna, ktorými sa zrejme autor inšpiroval. Napriek tomu, že sa autor pokúšal o originálny príbeh, vyskytuje sa v ňom veľa klišé. Za to najväčšie považujem romantický vzťah medzi hlavnými hrdinami. Dávid je typický vojak z akčného filmu, ktorý prežije naozaj všetko a Kate je zas úžasná vedkyňa, ktorá je nielen nesmierne múdra, ale aj krásna.

Čo sa týka ostatných postáv, na začiatku som v nich mala chaos, ale potom sa to utriaslo. Mojou najobľúbenejšou postavou bol záporák Dorian a za najzaujímavejšieho považujem Janusa. Škoda, že nedostal viac priestoru.

Knihy obsahujú veľa vedecko-technických faktov, ktoré sú naozaj zaujímavé. Treba sa však pripraviť na to, že vysvetľovanie nejakej teórie zaberie aj viac strán. Akčné scény boli napísané dobre a párkrát som sa aj zasmiala, najmä na Davidových hláškach. Vcelku považujem sériu za priemernú. Prvú časť hodnotím ako dobrú, druhú som pretrpela a tretia sa mi naozaj páčila. Podľa reakcií okolia považujem knihy za veľmi rozporuplné – buď ich velebia do nebies alebo považujú za stratu času.

Autor: A. G. Riddle

Originálny názov:  The Origin Mystery – The Atlantis Gene, The Atlantis Plague, The Atlantis World

Vydavateľstvo: Motýľ