Miluj svoje telo: Naučte sa žiť v harmónii sama so sebou

Rýchlokvasených hollywoodskych kníh o zdraví a životnom štýle je na trhu veľa, ale táto k nim rozhodne nepatrí. Priznám sa, že knihu s tvárou známej herečky, ktorá chce bežným ľuďom radiť, ako žiť zdravšie, by som si nikdy len tak nekúpila. Začala som ju čítať z nudy v lobby bare jedného hotela a natoľko sa mi zapáčila, až som sa rozhodla, že ju musím mať.

Cameron Diaz hádam netreba nikomu predstavovať. Táto celosvetovo známa herečka napísala knihu Miluj svoje telo v spolupráci so Sandrou Bark, úspešnou autorkou, ktorá pomáha nadšeným ľuďom pretvoriť ich nápady do kníh. Možno aj preto je táto kniha taká inšpirujúca.

Kniha je písaná pútavo a motivačne, miestami aj vtipne. Obsahuje množstvo informácií, ktoré sú však podané jednoducho, zrozumiteľne a prehľadne. Delí sa na tri časti, pričom prvá sa zaoberá stravovaním, druhá cvičením a fitness a tretia nastavením mysle.

Nejde o žiadny návod, ako schudnúť za 30 dní alebo vyzerať o 10 rokov mladšie vďaka piatim ,,magickým“ pravidlám. Skôr než príručkou o zdraví a kráse je kniha vysvetlením, ako žiť v súlade s požiadavkami vlastného tela, ktoré treba napĺňať tým správnym spôsobom. Opisuje, ako funguje ľudské telo, vysvetľuje biologické procesy, ktoré v ňom prebiehajú a zároveň radí, ako ho udržať v čo najlepšej kondícii. Miestami pripomína učebnicu biológie, takže si môžete zopakovať učivo zo školy a zároveň sa naučiť niečo navyše.

,,Byť dámou znamená niečo viac, ako len nosiť podprsenku a raz za mesiac krvácať. Vaše telo, dámy, je krásnou, zložitou a fascinujúcou časťou vášho človečenstva. Je erotické a funkčné. Zbavuje sa odpadu, reprodukuje a vyživuje nové maličké telíčka. Môže vám vyraziť dych od radosti, avšak rovnako môže vyraziť dych niekomu inému. Vaša vagína je neuveriteľné, rozkošné miesto, ktoré inšpiruje umelcov a vzbudzuje túžbu, a je bránou, ktorou ľudský život vstupuje do sveta. Lenže koľko toho naozaj viete o častiach svojho tela, dámy?“

Ak hľadáte knihu, ktorá vás nakopne urobiť niečo pre svoje zdraviu a krásu, určite ju odporúčam. Otázne je už len to, ako dlho nové predsavzatia vydržia. 🙂

Názov: Miluj svoje telo (Zákonitosti hladu, trénovaná sila a ďalšie spôsoby, ako milovať svoje úžasné telo)

Originálny názov: The Body Book